Všetky články

Zážitky z Hotela Devín ****

V rámci prepájania teórie s praxou sme sa my, študenti 2. ročníka odboru Regionálny cestovný ruch, zúčastnili na odbornej exkurzii v hoteli Devín**** v Bratislave. Výborná lokalita, špecifická budova - to bola naša prvá reakcia na hotel Devín. Po vstupe do hotelovej haly ako keby zastal čas. Interiér hotela je zariadený v historickom slohu a pripomína už zabudnuté 80. roky.

hotel devin

 

Na každého to pôsobilo inak. Niektorí tvrdili, že hotel im pripomína komunizmus a nepáči sa im, iní zase, že hotel je jedinečný, má charakter a nie je pohltený „mainstreamovým trendom“.  Po vstupe do budovy nás hneď očaril úsmev mladej recepčnej a všetkých zamestnancov hotela, ktorí boli veľmi príjemní. Následne sme sa s riaditeľom hotela, p. Ondrčkom, presunuli do konferenčnej miestnosti.

Svoju prednášku začal tým, že nám vysvetlil priebeh histórie hotela Devín. My študenti historické fakty nemáme veľmi v láske, ale história hotela Devín bolo v skutku zaujímavá a určite očarila nejedného poslucháča. Hotel, ktorý bol vždy spojený s centrom Bratislavy, pôvodne ani hotel nemal byť. V poslednej chvíli sa architekt rozhodol, že výšková budova by sa na breh hlavného mesta nehodila. Na šťastie spravili dobre a pôvodný zámer tak upadol do zabudnutia. Zaujímavosťou je, že budova patrí ku kultúrnym pamiatkam Slovenska, a tak pri akomkoľvek zásahu alebo prestavbe, musia všetko konzultovať s pamiatkovým úradom Slovenska. Tento fakt dokazuje vážnosť a hodnotu stavby.

Hotel sám pán riaditeľ označuje za tradičný hotel. Toto označenie vo veľkej miere zodpovedá tomu, ako hotel vyzerá, kam smeruje, na akých princípoch „stojí“ a aké hodnoty vyznáva. Tradičné hodnoty ako úprimnosť, charakter a lojálnosť, ktoré sa v dnešnej dobe objavujú v spoločnosti čoraz menej, spoločne s modernými princípmi riadenia hotelu Devín prinášajú svoje ovocie.

Po prednáške  sme sa rozdelili do troch skupín a absolvovali sme prehliadku hotela. Navštívili sme  lobby bar, reštauráciu, wellness a izby rôznych kategórií. Impozantné bolo, že každý apartmán bol ladený do iných farieb, a tak získal určitú jedinečnosť. Taktiež nábytok bol dobový a originálny. Na stene v hotelovej hale viseli obrazy slávnych hostí, ktorí tu boli ubytovaní v minulosti. Spomenul by som Václava Havla, prezidenta Andreja Kisku, ktorý tu mal 1. a 2. kolo volieb, a v neposlednom rade Dalajlámu. Reštaurácia, ktorá sa prezentovala rakúsko-uhorskou kuchyňou s francúzskou obsluhou, robila veľmi dobrý dojem. Francúzsky systém obsluhy v našich končinách nie je veľmi častý jav.

Pýtali sme sa aj na špeciálnych hostí, ktorí hotel navštevujú a aké požiadavky očakávajú. F&B manažérka nám povedala, že pravidelne každé leto k nim chodí skupina ortodoxných židov, ktorá si zarezervuje celý hotel. Pobyt v hoteli sprevádzajú prísne pravidlá a mnohé obmedzenia, ktoré sú pre ortodoxných židov typické. Napr. musia kompletne v celom hoteli odstrániť koberce či prelepiť LED svetlá v kúpeľni. Požiadavky hostí sú veľmi vysoké, ale filozofia hotela je postavená na tom, že náš zákazník je náš pán a v tomto prípade to nie je len fráza.

Pondelková exkurzia bola doplnená štvrtkovou prednáškou pána riaditeľa na pôde FSŠ. Ozrejmil nám základné piliere a hodnoty svojej práce. Veľkým gestom pána riaditeľa bolo to, že nám zverejnil údaje a hospodárení hotela, tzn. tržby za jednotlivé strediská, s čím som sa stretol po prvýkrát. Tieto údaje boli pre nás cenné, pretože nie sú k dispozícií nikde na internete a hotelieri si  ich  prísne strážia. Týmto gestom podčiarkol a ukázal svoju filozofiu, ktorá je stavaná na lojálnosti, úprimnosti a otvorených vzťahoch. Na záver by som chcel dodať, že kontakt s praxou vždy vo veľkej miere obohatí naše doteraz získané vedomosti. Preto pánovi Ondrčkovi ďakujeme za poznatky a skúsenosti, ktoré nám sprostredkoval a tešíme sa na ďalšie stretnutia.

 

Dávid Piterka

Regionálny cestovný ruch

2. ročník

 

Kontaktné informácie

Fakulta stredoeurópskych štúdií

Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre

Dražovská cesta 4, 949 01, Nitra

tel: +421 37 6408 853